خط تولید امید

ashkanziaei بدون دیدگاه

ساعت ۱۱/۳۰ قرار داشتیم، اما حدود ساعت ده از مجتمع صنعتی طلایه تماس گرفتند و اطلاع دادند که برق‌ قطع شده است. چاره‌ای نداشتیم جز اینکه صبر کنیم. پس از وصل برق، حدود ساعت یک وارد شرکت شدیم.‌ من و گروهم را به دفتر مدیر عامل راهنمایی کردند.

از نگهبانی فاصله زیادی نداشت. تقریبا پنجاه قدم که حیاط را طی می‌کردی، می‌رسیدی. در مسیر، سوله‌ای به چشم می‌خورد که مشخصاً سالن تولید بود. هنوز اطلاع چندانی از نوع فعالیت این شرکت نداشتم. وارد دفتر مدیر عامل شدیم. مرد ریز نقشی با لباس کار از پشت میز بلند شد و با لبخند برای خوش آمدگویی جلو آمد.

اشکان ضیایی و بازدید از مجتمع صنعتی طلایه طلایه

در طی جلسه با توضیحات مهندس رحمانی (رییس هیات مدیره مجتمع صنعتی طلایه) با نوع فعالیتشان آشنا شدم. تولید محصولاتی در زمینه انشعابات آب. خیلی کار بزرگی برایم محسوب نشد و در ذهنم تولید یک سری لوله و اتصالات آب تداعی شد.

حتی داشتم فکر می‌کردم چطور این شرکت دانش بنیان است؟!! مگر تولید اتصالات آب چه دانش منحصر به فردی می‌خواهد؟!! در فاصله کوتاهی که پیش آمد، چشمم به آکواریومی افتاد که در گوشه‌ی اتاق قرار داشت. و بعد در بالای آکواریوم چندین قطعه دیدم که متوجه نشدم چه کارایی دارند. نگاه من مهندس را به توضیح واداشت که اینها کنتور هوشمند آب هستند.


کنتور هوشمند؟! تعجب کردم. تا به آن لحظه ندیده بودم. اجازه گرفتم تا محسن (تصویربردارمان) تعدادی تصویر بگیرد. و ایشان توضیحات بیشتری دادند. جالب بود که صفر تا صد را خودشان طراحی و تولید کرده بودند. صحبت گل انداخت و ایشان شخصا راهنمای ما شدند تا از بخش‌های مختلف شرکت بازدید کنم.

بازدید از خط تولید مجتمع صنعتی طلایه

بازدید از خط تولید طلایه


خلاصه بگویم. یک چرخه کامل تولید از صفر تا صد را یک جا داشتند. تازه فهمیدم آن سوله ای که من دیده بودم یکی از چند سوله ای است که در کارخانه وجود دارد. و در حال توسعه بیشتر هم هستند.

در این روزها که ناامیدی در جامعه بیداد می کند با دیدن توانمندی و شجاعت و استواری و از همه مهمتر صبوری این مرد و ۴۰۰ پرسنل همراه ایشان، پر از انرژی شدم.

جالب است که بگویم اکثر ماشین‌آلات را خودشان طراحی و تولید کرده‌اند. و از همه مهمتر چیزی که مرا امیدوار کرد، نوع نگاه مدیران این شرکت بود. اینکه با امید به فردایی بهتر مبارزه می کنند تا موانع را از سر راه بردارند و با وجود این‌همه مشکلات اقتصادی و تورم ناامید نشده‌اند. قدر زحمات پرسنل خود را می‌دانند و برای رفاه و پیشرفت آنها تلاش می کنند.

وقتی چنین نگاهی در افراد جامعه، (حتی عده‌ای اندک) وجود داشته باشد، پس می شود به فردا امیدوار بود. به امید اینکه همه افراد جامعه و مخصوصاً مسولین، چنین افکاری را سرلوحه خود قرار دهند.

با تشکر از جناب مهندس رحمانی رییس هیات مدیره مجتمع صنعتی طلایه و پرسنل محترم این شرکت. انجمن تحقیق و توسعه صنایع استان خراسان رضوی و ناصر بهرام فر مدیر اجرایی شرکت دیجیتال مارکتینگ کاکتوس.


اشکان ضیایی/ زمستان 1401

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *