نوای عاشقانه بین‌المللی شد

ashkanziaei بدون دیدگاه

نوای عاشقانه اثری از اشکان ضیایی
www.instagram.com/ashkanziaei_filmmaker

اشکان ضیایی در سال 1375 با فیلم نوای عاشقانه در دومین جشنواره بین‌­المللی و چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران شرکت کرد و موفق شد در 7 بخش نامزد دریافت جایزه شود. و سه جایزه را به خود اختصاص داد.

مصاحبه زیر گفت­­‌و‌گوی ماهنامه علمی، فرهنگی و هنری ((عکس)) می­باشد که در اردیبهشت 1376 به چاپ رسیده است.

گفتگو با اشکان ضیایی کارگردان فیلم نوای عاشقانه

ضمن معرفی خودتان، درباره فیلمتان قدری صحبت کنید.

اشکان ضیایی هستم، ازاعضای انجمن سینمای جوانان مشهد. فیلم نوای عاشقانه نام داشت. من بیشتر سعی کردم با حس و حال خودم این فیلم را بسازم. سعی کردم شخصیت اصلی فیلم را که نوازنده­ای پیر بود، در محیطی قرار بدم که بتواند با تماشاچی ارتباط برقرار کند. این را که تا چه حد موفق بوده‌­ام، نمی­دانم.

علاوه بر کارگردانی، شما در بخش بهترین موسیقی فیلم هم لوح تقدیر دریافت داشتید. برای انتخاب موسیقی فیلمتان چه عناصری را مد نظر قرار دادید؟

موضوع فیلم درباره موسیقی سنتی است و در خود فیلم ما با موسیقی سنتی سر و کار داریم. من هم قدری موسیقی سنتی کار کرده‌­ام و با آن آشنایی دارم. تاکیدم بیشتر بر حس و حال صحنه بود که نوع موسیقی با تصاویری که در فیلم به کار برده شده همخوانی داشته باشد.

در مورد این جشنواره چه نظری دارید؟

جشنواره محیط خوب و مناسبی است برای اینکه هنرجویان از کارهای یکدیگر بیاموزند و کارشان را با آثار دیگر فیلمسازان مقایسه کنند. ولی فکر می­کنم مسئولان برگزاری جشنواره که این همه زحمت می­کشند و جای قدردانی دارد باید نسبت به کیفیت پخش فیلم­ها توجه لازم را مبذول دارند. به نظر من پخش فیلم­ها کمی نامناسب بود. جشنواره سینمای جوان تنها محل اکران فیلمهای فیلمسازان جوان است. اگر در این اکران فیلم، ضعیف پخش شود و با کیفیت نامناسب، روحیه­ی بچه‌­ها ضعیف می­شود و بعضی سرخورده می­شوند. اگر برگزارکنندگان ترتیبی اتخاذ دهند تا نمایش فیلمها از کیفیت مطلوبتری برخوردار شوند، بهتر خواهد بود. به نظر من داوری مناسب بود و جلسات آموزشی که گذاشته بودند واقعا مفید بود. اما قدری برنامه­‌ها تداخل داشت و همزمانی برنامه‌­ها باعث می­شد که علاقه‌­مندان نتوانند آن طور که باید از همه برنامه­‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

فیلم نوای عاشقانه اشکان ضیایی در جشنواره ابنز اتریش

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *